Massalamah Urdun..

>> Friday, December 18, 2009

Saat ini, Jordan berada kira2 1600km di belakang saya.Flight Emirates Airbus 330-A membawa saya membelah angkasa raya Jordan,menuju ke Dubai kira2 jam 11.15 pagi tadi (waktu Jordan)..Kira2 3 minggu yang lalu, telah diumumkan natijah imtihan syamil.Alhamdulillah, kali ini saya najah..Bermakna kini,saya dengan rasminya telah menamatkan pengajian peringkat Master (Fiqh wa Usul) setelah 2tahun 3 bulan bertungkus lumus dengan tugas2 seorang pelajar Sarjana..

Selepas ini,tanggungjawab untuk menyampaikan ilmu pula perlu saya lakukan kepada para insan yang dahagakan ilmu di tanah air tercinta.Mudah-mudahan Allah permudahkan semua urusan saya..

Pesan Guru

"Muhyiddin,bertakwa kepada Allah, kamu perlu berkhidmat untuk umat Islam di Malaysia,luangkan masa untuk perdalamkan ilmu tentang Feqah dan bidang kamu, perkemaskan Bahasa Arab, istiqamah dengan wirid dan amalan yang boleh meningkatkan ubudiyah kamu terhadap Allah, gabungkan diri dengan gerakan Islam..". Inilah antara pesanan guru2 saya di bumi Jordan, tatkala nasihat dari mereka saya pinta sebelum berangkat ke tanahair tempoh hari.

Kepada rakan2 dan sahabat2 yang masih berada di sana, semoga kejayaan mengiringi kalian..Amin

Dubai,
9.00 malam

0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP