Nukilan Abu Dhabi 2

>> Tuesday, November 10, 2009

Alhamdulillah..saat menulis entri ini saya sedang transit di Abu Dhabi International Airport setelah menaiki flight selama 7 jam dari Kuala Lumpur..Insyaallah flight seterusnya ke Amman Jordan adalah pada jam 9.00pagi nnti waktu Abu Dhabi.

Kepulangan saya ke Jordan adalah bertujuan untuk menduduki Imtihan Syamil kali ke 2,setelah berehat selama 3bulan di bumi Malaysia..Mudah2an Allah mempermudahkan urusan saya nnti.Imtihan syamil ini adalah ujian khas untuk para pelajar Master di University of Jordan yang memilih pengajian secara Coursework..Alhamdulillah juga Allah memberi kesempatan waktu kepada saya untuk menghabiskan bacaan kitab2 muqarrar beberapa kali yang berjumlah 14 buah kitab semuanya...Susah jgk ya nak pujuk diri untuk jd rajin terutama nak telaah kitab turath arab yang tulisannya kecik2 macam cacing kerawit,ditambah pulak dengan stail penulisan kitab turath yang banyak haasyiah..Mmg tak dinafikan ada ketikanya diri saya sendiri tewas kerana malas.Tp,demi untuk menamatkan jgk pengajian Master yang sudah hampir penghujung,saya gagahkan jg diri mmbaca..

Ok,sekarang dah nak masuk waktu subuh..sy perlu segera tunaikan solat..takut terlepas waktu plak..Travel sorang2 ni ssh sket,brg2 kna awasi semua.Isteri saya plk terpaksa ditinggalkan lg untuk seketika krna beliau jg mmpunyai komitmen kpda kerjayanya sbgai guru.Apapun terima kasih sayangku atas kesabaranmu..Insyaalah knda akan pulang dgn kejayaan..amin

Coretan Subuh,

Abu Dhabi

0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP