Berakhirnya Suatu Ujian..

>> Monday, November 23, 2009

Setelah sekian lama menunggu,alhamdulillah akhirnya semalam (22 Nov 2009) tamatnya Compress Exam @ Imtihan Syamil saya..Dah menjadi tradisi agaknya dalam mana2 imtihan,bilangan pelajar yang taqdim tak ramai.Kali ini 4 orang pelajar sahaja..Saya dan 3 lagi kawan2 arab. Usaha sudah,baca pun sudah,jawab pun sudah..Sekarang masanya untuk bertawakkal kepada Allah,mudah-mudahan saya dan rakan2 yang lain najah.Keputusan hanya diketahui 2minggu dari sekarang.

Dalam imtihan ini, seorang rakan saya, Abdullah namanya, turut serta.Kasihan saya tengok dia.Dia sebenarnya mengidap penyakit kanser sendi.Dalam keadaan serba lemah dia gagahkan juga mai periksa..Saya kenal Abdullah ni agak lama,kira2 setahun yang lalu ketika kami sama2 menghabiskan subjek wajib Master Feqah wa Usul..Katanya pada saya, 2 kali dia jawab periksa dalam wad,waktu itu dia diserang penyakitnya..Takpala,apapun Pak Lah aku doa hang najah jugak..

Allahumma 'allimna ma yanfa'una, wanfa'na bima 'allamtana..Amin

Mengisi ruang malam,
Sweileh, Amman

0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP